Loading...

VM Cross 2019

Flotte seertal for VM Cross

05. april 2019 · Dansk Atletik

Det er snart en uge siden, at VM Cross blev afviklet i Aarhus, og der tegner sig et billede af en succes på mange områder

Mens de sportslige resultater lå klar umiddelbart efter løbene, er der en række tal, som først dukker op i dagene og ugerne efter VM Cross i Aarhus. Heriblandt er seertallene for den omfattende TV-produktion af de 5 konkurrencer.

Først med tallene er TV2, hvis mere end fire timer lange udsendelse opnåede seertal, som ifølge stationen er "meget tilfredsstillende".

Med 83.000 seere i snit over den samlede udsendelse og en "share" på 30 % opnåede TV2 den 3. bedste lørdag i år.  Det er især sidstnævnte, den såkaldte "share", som imponerer. Tallet udtrykker, hvor stor en procentdel af de aktive seere, som på udsendelsens tidpunkt ser VM Cross.

Resultatet ligger en del over TV2's forventninger og bekræfter dermed de indledende meldinger fra internationale rettighedshavere; at VM Cross også som TV-produkt fungerede rigtigt godt. 

For Dansk Atletik har samarbejdet med TV2 om en dansk produktion været et frugtbart og inspirerende forløb. "Vi har fra samarbejdet om Royal Run efterhånden en rigtig god forståelse for hinandens behov, og jeg synes TV2 virkelig leverer et stærkt produkt. Vi har som arrangører lært meget af TV2 undervejs, og jeg er sikker på, at dette vil komme os alle til gode fremover", siger Dansk Atletiks direktør Jakob Larsen.

Der vil i de kommende uger blive færdiggjort endelige internationale seertal for VM Cross.

© Copyright Dansk Atletik Forbund